2008. július 21., hétfő

ÉdessÉgbolt

Annak idején, azaz kb 1 évvel ezelőtt teljesen üzleti ügyben Gyulán jártam. Ahol jó szokáshoz híven elvittek a híresebb helyekre, hogy szegény pesti lásson világot. És látott. Ugyanis elvittek a Százéves Cukrászdába. Itt tulajdonképpen a miliő annyira nem érintett meg, és cukrászsütemények sem keltették fel az érdeklődésemet (melynek okaként a megelőző két nap folyamatos traktálását fogadtam el), de volt még valami. Kézi készítésű bonbonok! Bevásároltam. Megérte. Hazajöttem, és hamar elfogyott. Aztán már csak az emlékek voltak, hogy milyen jó is volt. Néhány hete a neten keresgélés során rábukkantam a cukrászda oldalára. És mit látnak szemeim, a Bonbon Manufaktúra boltot nyitott Pesten! Igen!
Hosszas felkészülés után nekiindultam. Mondhatom óriási elvárásokkal.


A bolt egyébként a Ferenciek terénél van, és nagyon-nagyon aprócska. Annyi hely van, hogy végigmenj a pult előtt és megtekinthesd a választékot. Az oldalon van némi utalás arra, hogy kávézni, forró csokizni is lehet ott. Ezt nem igazán tudom elképzelni, hogyan gondolják. A forgalomról annyit, hogy vásárló rajtam kívül egy se, pedig nem egy-két percet töltöttem ott. Viszont eladó 3 is. A kiszolgálás kissé vontatott, amikor beléptem bőszen röhögcséltek, és eltelt némi idő, mire úgy gondolták, hogy velem is foglalkozni kéne. Megemlítettem, hogy a pulton elhelyezett dobozkához hasonlóban szeretnék csokit elvinni. Erre a kislány közölte, hogy azok a dobozok már meg vannak töltve, és akkor kinyitja és megmutatja. Ezt próbáltam tőlem tellő legudvariasabb hangnemben elutasítani, mondván én szeretném megmondani, hogy mi legyen a dobozban. Mire a szót átvette egy srác, közölte a lánnyal, hogy ne erőltesse a dolgot(...) és hogy akkor majd ő intézi. Ezután még akadt némi gond az összeválogatott csokik elrendezésével, és percekig hallgattam a sóhajtozást, miszerint így nem tudja majd becsukni, és ne válasszak több magas bonbont(...) Mire eljutottunk a fizetésig, már én is alig vártam, hogy végezzünk. A végösszegtől még megkörnyékezett egy ájulás (amúgy elméletileg 10 dkg csoki 790.-), de úgy tűnik a dobozért is fizetni kell. Ami a csokit illeti, az továbbra is finom, bár vettem csilis kockát (ami egyébként újdonság lehet, mert az oldalon a termékek között nem szerepel), hát. Érdekes. Ettem már chilivel ízesített csokit, de ez nem emlékeztet azokra. Azt hiszem "elmondhatom, hogy ilyet is ettem" kategória. Sajnos a kiszolgálás milyensége annyira taszító, hogy nem hiszem, hogy egyhamar visszatérek.

5 megjegyzés:

  1. Kedves Konyhapult!
    Őszintén sajnálom, hogy érzelmi szintje a blogja nevével azonos...
    Én, mint rendszeres látogatója ennek a kis cukrászdának, azt kell mondjam, hogy "ítélete" elhamarkodott és túlzó állítássokkal teli. Ugyanis:
    A forró csokoládé isteni! Valódi kakaóporból és csokoládé tallérral készül, bár sajnálatomra nyáron nem készítenek. De ilyenkor kárpótol a finom fagyi! És el kell szomorítsam, de az üzlet belső részében -lehet odáig már nem jutott el a figyelme-, van egy kis pult a falnál, és ott bármikor elfogyaszthatom, amit rendeltem. Legyen az süti, fagyi, forrócsoki, kávé, vagy bonbon.
    És miért baj az, hogy vannak összekészített bonbonok? Néhányszor jártam már úgy, hogy nem volt időm összeválogatni dobozba, vagy csak épp valami kis figyelmességet akartam, és olyankor nagyon jól jött ez a megoldás.
    A doboz ára is szemet szúrt önnek, erről viszont nem tudnék személyesen nyilatkozni, csak objektíven. Azokat a dobozokat valószínüleg nem ingyen csinálták a cégnek se, így ők se tudják ingyen adni. És mivel nem egy multiról van szó, ne várja, hogy majd a kezébe nyomják, mint a Tesco-ban a szatyrot!
    A pár, akik ott dolgoznak, nagyon kedves ismerőseim lettek azóta, hogy megnyitották a boltot. Mindig segítőkészek, és nagyon vidámak. Örülök, hogy amikor belépek az ajtón, nem egy komor, hozzá nem értő valaki fogad, hanem ezek a kedves emberek- nap mint nap. De valószínűleg ezekről a dolgokról ön mit sem tud. Csak írja a kritikáit, játsza a döntőbírót, és azt hiszi 10 perc után mindenkit ismer és mindent tud a dolgokról. Először azt hiszem nézzen saját magába, és ha már rájött, hogy maga se tökéletes, akkor térjen be egy forró csokira. Az majd felmelegíti a szívét!

    VálaszTörlés
  2. Kedves ...! Talán az agyad elvörösödése lehet az oka, hogy nem sikerült felfedezni az oldal neve és az én nevem közötti különbséget. Másrészt ki írta, hogy baj van az összekészített bonbonokkal? Baj az összekészített bonbonok eladásának erőltetésével van. Baj a hangosan kimondott megjegyzésekkel van, ami csöppet sem kedves dolog egy új vásárlóval szemben, még péntek délután sem. Baj azzal van, hogy nincs kiírva, hogy a doboznak ára van és nem is közlik a vásárlás során sem. Baj nem a vidám eladóval van, hanem a másokkal röhögcsélő, vásárlóval percekig nem törődő eladóval. Ami egyébként, tőled megtudva, hogy ők a tulajok külön szomorú, hiszen nem minimálbérért talpal, hanem ez az ő boltja. És baj azzal van, hogy mindez Gyulán és egyéb csokoládéboltokban másképp van. Úgyhogy lehet, hogy neked megfelel a kiszolgálás, én pedig inkább megpróbálom máshol. Ja, és az ember azért ír blogot, hogy kifejezésre juttassa a véleményét. Tehát, leírja azt is, ha valami nem tetszik. Ha ez szerinted döntőbíráskodás, egészségedre.

    VálaszTörlés
  3. Ezért engem ismét megint majd a boltvezető, de menj el a Keserédesbe, ott is tartják a gyulai bonbonok jó részét:
    http://okostojas.blog.hu/2008/05/08/csokifuggok_mekkaja_ahova_muszaj_elzarandokolni

    VálaszTörlés
  4. Bevallom már nézegettem az oldalukat :) De a bonbonokról nem tudtam. Köszi az infót!

    VálaszTörlés
  5. "De valószínűleg ezekről a dolgokról ön mit sem tud. Csak írja a kritikáit, játsza a döntőbírót, és azt hiszi 10 perc után mindenkit ismer és mindent tud a dolgokról. Először azt hiszem nézzen saját magába, és ha már rájött, hogy maga se tökéletes, akkor térjen be egy forró csokira. Az majd felmelegíti a szívét!"

    Oh máj gáddd, emeld mar fel a fejedet az ehavi Tiffany magazinbol es borulj bele inkabb a Story magazinba, remelem az lekot es nem itt boldogitod az erdeklodoket.
    A post arrol szolt, mennyire visszavetheti egy jo termek forgalmat a szakszerutlen kiszolgalas es a rugalmatlansag.
    En is sokszor talalkoztam hasonlo problemaval ez inkabb epito jellegu kritika, a te hozzaszolasod kb. az 5 HUF-os kenyer es a kedves zoldsegesneni mitoszaval korbeszott tartalmatlan
    szocseples

    Z

    VálaszTörlés

Véleményt ide! :)