2008. július 7., hétfő

Vasárnap esti hangulatmentés

A vasárnap esték rosszak. Az ember nem tud másra gondolni, mint hogy holnap hétfő, dolgozni kell menni... És különösen nyáron rossz, amikor annyi minden mást is lehetne csinálni. Kellett valami, ami eltereli a gondolataimat a rettegett hétfőről. Valami, ami gyorsan elkészül. Valami, amit nem kell sütni. Valami, ami édes. Kókuszgolyó! Meglepő, hogy pl Horváth Ilona szent könyvében nem találtam hozzá receptet. Sőt, egyéb alapművekben sem. Gondolom túl egyszerű. Aztán kürölnéztem ebben a gyűjteményben is. A csokis kókuszgolyó kókusz nélkül, nagyon tetszett, csak egy vasárnap esti projecthez kicsit pepecsnek tűnt. Meg aztán nekem volt itthon kókusz. Az is érdekes, hogy a meggy mellett a kávé illetve a baracklekvár több helyen is feltűnt, de pl vaj/ráma alig-alig. Pedig meg voltam és vagyok győződve róla, hogy anélkül nem maradnak egyben a golyszlik, pláne ha még meggy is megy a közepébe. Találtam darás kókuszgolyót, és update kg-t is. Utóbbi nem tudom milyen is lehet, de szerintem mindenki könnyebben megenné, ha valami más nevet adnánk neki... Ami még nagyon tetszett, szintén innen, az Puffin sütőtökös variációja, de sajnos annak épp nincs szezonja, úgyhogy íme az enyém:


Kókuszgolyó


25 dkg darált háztartási keksz (isten áldja azt, aki rájött, hogy darálva kell árulni)
10 dkg porcukor
5 dkg vaj/ráma
2 ek kakaópor
kb 2 dl tej (annyi, hogy jól összeálljon)
10 dkg kókuszreszelék
2-3 ek Garrone Cherry (nálam itt lép be a meggyes íz, de lehet rum, konyak, kinek mi tetszik)



A kekszet, cukrot, vajat (szobahőmérsékletű) és a kakaóport egy nagyobbacska tálba teszem, adagolom hozzá a tejet és keverem. Amikor már lágy tésztaszerű a massza, hozzáadom az alkoholt és 2-3 evőkanál kókuszreszeléket is, jól összekeverem. Egy másik tálba beleszórom a többi kókuszt, a masszából nedves kézzel golyókat gyártok, és megforgatom őket a kókuszban. Ha elkészültem, beteszem a hűtőbe 1-2 órára. Szerintünk nagyon finom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)