2008. július 28., hétfő

Gyors krumplis

A nagy családdal jár, hogy az embernek mindig van egy olyan rokona, aki szerint, ha ő nem ad neked kaját, akkor éhenhalsz. Egy ilyen akció keretében a rokon megdobott egy láda krumplival és jónéhány cső kukoricával. Mindezt a hétvégi nagybevásárlás után... Nos, főtt kukoricát és krumplipürét enni jó, de kissé már unalmas. Lévén ketten vagyunk, nem fogyasztunk semmiből ipari mennyiséget, ráadásul válogatós uraság túl sokszor egymás után ugyanazt nem eszi meg. És bár a rakott krumpli nem a kedvence, gondoltam, ha kissé amerikaisítom a figurát, lecsúszik.



Amerikanizált rakott krumpli


3-4 közepes krumpli
4 szelet bacon
2 cső kukorica
3 dl tejföl
15 dkg füstölt sajt
olaj

fehérbors



A krumplit meghámoztam kb fél centi vastag karikákra vágtam és forrásban levő sós vízben kb 10 percig főztem. Az olajban megsütöttem a szalonnát félig, amikor már hullámos, de még nem ropogós. A kukoricát levágtam a csőről. Elővettem egy tepsit, elrendeztem az alján a krumplikarikák felét, majd rászórtam a kukoricát, sóztam, borsoztam, megszórtam némi sajttal, és elterítettem rajta 2-3 evőkanál tejfölt, majd ráfektettem a szalonna szeleteket. Erre ismét jött a krumplis, majd a kukorica, só, bors, sajt, tejföl. Be a sütőbe kb 20-25 percre 180°C-on.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)