2008. július 14., hétfő

Tojásfehérjemizéria

Nem mondom, hogy úgy csurog ki a hűtőmből a felhasználatlan tojásfehérje, mint egy-két blogtársnak, de a fagyiszezon beindulásával igenis lett felesleg. Azzal pedig kezdeni kell valamit! De mit? Ahogy megfelelő recept után kajtattam eszembe jutott, hogy annak idején, amikor anyukám istentudja mit sütött, és ugyanígy járt, akkor gyümölcshabot csinált nekem a fehérjékből. Mindig valami savanykás piros gyümölcs volt hozzá, és hogy imádtam! Téma lezárva, gyümölcshab:



Málnahab


3 tojásfehérje
7 ek cukor
10 dkg málna



A málnát villával összetörtem, közben "A" gép elkezdte felverni a habot. Amikor már keményedett, kanalanként adtam hozzá a cukrot. A kemény és fényes állag elérésekor pedig a málnapépet. (Igen magostul, mert ha magtalanítom, alig maradt volna belőle valami, és anyu is mindig bennehagyta a magot :D ) Cukros, hízlal, nyers, imádom!


2 megjegyzés:

  1. ide gyűjtöm a tojásfehérje hasznosítására alkalmas recepteket:
    http://okostojas.blog.hu/2007/06/13/maradek_tojasfeherje_felhasznalasa
    Néhány újabb még nincs benne, és a tiéd is be fog kerülni, ha veszem a fáradságot :)

    VálaszTörlés

Véleményt ide! :)