2008. szeptember 19., péntek

Hidegűző

Jelentem elmentem nyaralni. Ez volt múlt szerdán. Erre megjött az ősz, teljes erőből. Az összes esőprogramot végigcsináltuk, de még így is a tervezettnél egy nappal előbb feladtuk. Morr. Elindultunk, esett, jöttünk-jöttünk, esett, hazaértünk, esett. És szinte azóta is esik, vagy legalábbis fenyegetőzik vele... És hideg van. Nem szeretem, amikor ilyen átmenet nélkül jön a rossz idő. Sikeresen meg is fáztam. Szóval minden együtt volt ahhoz, hogy csakis valami meleg leves lebegjen a szemem előtt. Mint például Anyukám fejtettbablevese...



Fejtett bableves


20 dkg fejtett bab
2 szál sárgarépa
1 kis szál fehérrépa
fél zeller zöldjével együtt

pirospaprika
2 ek olaj
2 ek liszt + liszt a csipetkéhez
2 gerezd fokhagyma
1 tojás
1 pár virsli


A babot megmosom, egy közepes lábosban annyi hideg vízzel felengedem, ammenyi éppen ellepi, és nagy lángon főzni kezdem. Közben megtisztítom és felaprítom a répákat és a zellert, megmosom a zellerzöldet. Kb. 15 perces forrás után hozzáteszem a babhoz a zöldségeket, ismét felöntöm vízzel, és egy órán át közepes lángon főzöm. Amikor megpuhult a bab, elkészítem a rántást. Ehhez az olajat 2 ek liszttel elkeverem és kissé megpirítom. Majd lehúzom a tűzről, megszórom pirospaprikával és fokhagymanyomóval beleteszek 2 gerezd fokhagymát, végül lassan felengedem vízzel és belekeverem a levesbe.
Amint a leves felforrt, beleszaggatom az 1 tojásból és lisztből kézült csipetkét, valamint a karikára vágott virslit. Ha a csipetke feljön a leves tetejére, lehet tálalni. Én mindig teszek a tányéromba egy kanál tejfölt.

Ha szárazbabból készítem, akkor a babot előtte egy éjszakára beáztatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)