2008. szeptember 9., kedd

Csokis csokis csokis muffin

A szombatom felét azzal töltöttem, hogy próbáltam egy olyan szőlős süteményreceptet találni, ahol a szőlő nem csak a díszítésben játszik szerepet. Nem mondanám, hogy túl nagy sikerrel jártam. De találtam helyette rengeteg kipróbálandó húsételt szőlővel, pölö ezt a változatosság kedvéért KicsiVunál. Ezen kívül beleszaladtam Eve banános golyóiba, amit mindenképpen ki akarok próbálni. Aztán feladtam. Ha nincs jó kis édes, szőlős recept (jójó, találtam, amolyan tegyünk a muffinba néhány szem szőlőt, de az nem az igazi...), akkor visszatérünk az alapfelálláshoz, azaz legyen csokis! Nagyon csokis. Most ezt követtem el:



Csokis muffin


20 dkg csokoládé
10 dkg vaj
2 dl tej
1 tojás
1 dl tejföl
10 dkg cukor
25 dkg liszt
1 ek étkezési keményítő
2 tk sütőpor
3 ek kakaópor
csipetnyi só



A csokit, ami esetünkben 2 kókadozó húsvéti nyúl volt, kb 1 cm-es darabkákra tördeltem. A vajat kb 3 dkg csokival betettem a mikróba, hogy fel és összeolvadjanak. A tejet, tojást, cukrot és tejfölt habosra kevertem. A lisztbe belekevertem a keményítőt, sót, sütőport és kakaót, majd hozzáöntöttem a tojásos tejet és a felolvadt csokis vajat. A végén belekevertem a többi csokit, és belekanalaztam a kikapszlizott muffinformába. Kb 160°C-ra előmelegített sütőben 15-20 percig sültek. Ééés isteni lett. Már aki bírja a nagggyon sok csokit :)


Az eredeti recept A sütés alapkönyvéből való, de nem egészen így szól :)

1 megjegyzés:

Véleményt ide! :)