2008. június 22., vasárnap

Süti a hűtőből

Pénteken a dögmelegben hazaesve úgy gondoltam, elég rossz nekem, és eléggé megérdemlem a sajnálgatást. Azaz valami finomat. Amihez nem kell bekapcsolni a sütőt. Nos az ötletadó könyvecske a képen is látható szösszenet volt. De szokás szerint nem volt benne 100%-ban szó szerint kivitelezhető recept. Tehát jónéhány receptet átböngészve megtekintettem a hűtő tartalmát, majd összekalapáltam a saját kis hűtős tortámat.



Ananászos-joghurttorta


20 dkg kekszmorzsa
10 dkg vaj/margarin
2 dl tejszín
2 dl joghurt
1 doboz konzerv ananász
5 dkg porcukor
zselatin
kapcsos tortaforma vagy alufólia




Az elkészítésnél az első akadályt a kapcsos tortaforma hiánya jelentette. Azonban szembeszállva az egész heti fáradtsággal, és a finomság enni akarásától fűtve egy tányér és némi alufólia segítségével egészen pofás formát sikerült készíteni. (Na jó, nem szép lett, de legalább praktikus)
Miután ezzel megvoltam, megolvasztottam a vajat, belekevertem a kekszmorzsát, majd a keveréket ellapítgattam a tányéron és be vele a hűtőbe.

A tejszínhabot felvertem és félretettem, az ananászt kisebb darabokra vágtam. A joghurtot felengedtem 3-4 evőkanállal az ananász levéből és belekevertem a zselésítőt (instant zselatin fix a neve, de... szóval a sima zselatin jobb), a cukrot, majd végül a tejszínhabot. A behűtött alapra először ananászt szórtam, majd krém felét rákanalaztam, újra ananász, újra krém, és végül a tetejére ismét ananász került.

Megjegyzés: ha rendes zselatin kerül a krémbe, akkor nagy valószínűséggel néhány órán belül tényleg megáll magától. Ettől a fent említett cucctól még másnap reggel is folyékonyabb volt a kelleténél, vagyis vágni nem igazán lehetett. Ebből kifolyólag nem készült végfáziskép, be kell érni ezzel:


Az viszont biztos, hogy nagyon finom volt. Legközelebb megpróbálom vágható tortaként is prezentálni. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)