2008. június 26., csütörtök

Édesség, édesség

Úgy tűnik ez ismét a desszertek hete lesz, szinte csoda, hogy még nem vagyunk 100 kilósak... Tehát, a hűtőben már egy ideje hűsölt egy doboz mascarpone. El kellett dönteni mi legyen vele, még mielőtt lejárna. Kacsingattam bizonyos mascarponés pohárkrémek illetve fagylaltok felé, de végül rájöttem, hogy le kell győznöm a tiramisu készítéssel kapcsolatos félelmeimet és előítéleteimet (pepecs, íztelen lesz, szétázik, összeesik...). Úgyhogy jelentem megszületett életem első, és minden félelmet és előítéletet elsöprő tojásmentes és fantasztikusan finom Tiramisuja!



Tiramisu


25 dkg babapiskóta
25 dkg mascarpone
3 dl tejszín
2 ek cukor
1 cs vaníliás cukor
3 dl kávé
Kahlua (rum, konyak, ki mit szeret vagy talál otthon)
kakaópor





Lefőzöm a 3 dl kávét, és félreteszem hűlni. A tejszínhabot a vaníliás cukorral felverem (illetve "A" gép, és még egy zacsi habfixálót is hozzáadtam a biztonság kedvéért), majd belekeverem a mascarponét és a cukrot. A kihűlt kávéhoz hozzákeverem az alkoholt, ebbe éppen csak egy gondolatnyi időre beleforgatom a babapiskóta felét, majd egy rétegben elrendezem őket a kiszemelt tálban. Üvegben lenne szép, de sajnos nem rendelkezem vele, így maradt a porcelán.
Erre rásimítom a krém felét, majd következik még egy réteg kávés babapiskóta, a tetejére a krém másik fele. Végül rászitálom a kakaóport és néhány órára megy a hűtőbe. Azt garantálhatom, hogy 2 napig tart maximum, pedig csak ketten vagyunk rá.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)