2008. június 8., vasárnap

Vasárnap reggeli süti

Lévén vasárnap reggel, hirtelen felindulásból ismét valami édeset vettem volna magamhoz, a ház uráról nemis beszélve. Ezért a tegnap este meccsnézés miatt elmaradt süteménysütési láz vett elő. Ilyenkor szinte kivétel nélkül a muffinsütő bánja elhatározásomat. Az ihletadó a hűtőben senyvedő eper és a szekrényben búsuló fél mikulás volt.



Epres-csokis muffin

25 dkg liszt
1 kk sütőpor
1 csipet só
20 dkg cukor
1 cs vaníliás cukor
1 dl olaj
1,5 dl tej
2 tojás
10 dkg eper
8-10 dkg csoki




Sütőt 200°C-ra előmelegítem, muffintepsit bekapszlizom. Utána jön a szokásos 2 tálas figura, egyikbe kimérem a lisztet és összekeverem a sütőporral, sóval. A másik tálba megy a cukor, vaníliás cukor, tojások, tej, olaj. Miután ez utóbbit jól elkevertem kézi habverővel kissé habosra, akkor 2-3 részletben hozzákeverem a lisztes tál tartalmát. Kicsit áll, amíg az epreket megpucolom, megmosom, feldarabolom kis cikkekre, majd hozzákeverem a tésztához. A csokit a végén tördeltem bele, kb 1x1 cm-es darabokban. Gyors átkeverés után a kapszlikat 2/3-ig megtöltöttem és mars a sütőbe.
Kb 8-10 perc után jött a szúrópróba, és ha nem ragadt a tűre a massza, akkor már jöhetnek is ki hűlni. 18 db-ot sikerült kiporciózni belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)