2008. június 10., kedd

Amcsi palacsinta második felvonás

Lusta lévén úgy gondoltam, hogy a már meglévő recept kicsit túl macera, pláne pölö egy hétköznap reggelre. Ezért szemem-fülem nyitva tartva és Tvpaprikát nézve rátaláltam Kozi palacsintájára. S bár - ahogy a nagymamám mondaná - én meg nem bírnám enni a baconös juharszirupos verziót, azért a tészta receptje jól jött. Persze édessé kellett variálni, és csésze helyett átdekázni, de második nekifutásra már egész jó lett, és legtöbbször le sem ég :)


Amerikai palacsinta


20 dkg liszt
csipetnyi só
2 tk sütőpor
1 tojás
3 dl tej
0,5 dl olaj
7 dkg cukor


A lisztet lehet szitálni, már aki reggel erre hajlandó, de szerintem anélkül is finom lesz. A sorrend semszámít, a lényeg, hogy az összes hozzávalót csomómentesre kikeverjük, és sűrű palacsintatésztát kapjunk. Esetleg kostólni nyersen, hogy elég édes-e. Közben tűzhely bekapcsol, teflonos palacsintasütőt átmelegít és kb 2-3 evőkanálnyi adagokat merünk bele a tésztából. Ha hólyagos a teteje, fordítjuk. Figyelem, a sok cukor miatt hamar leég. Szerintem isteni, pölö banánpürével és tejszínhabbal, vagy egreslekvárral (Ikea), de persze juharsziruppal igazán amerikai.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)