2008. október 25., szombat

Csak egy kis édesség

Este valami meleget ettem volna. És persze édeset :) Keresgélés közben találtam rá Muzsika régebbi blogoldalára, ahol azt ecsetelte, hogy a tejberizst hogyan is kell megfőzni úgy, hogy az tényleg élvezhető legyen. Még sosem próbáltam. Muszáj volt :) De Fakanál receptje jobban bejött, mert abban nem volt margarin. Tehát ami a kettőből összejött:



Tejberizs


15 dkg rizs
5 dl tej
cukor (méréseim szerint kb 3-4 ek bőven elég)
1 csomag vaníliáscukor



A rizst szűrőben leöblítettem, a tejet majdnem forrásig melegítettem, aztán bele a rizst és a cukrokat, és következett a lassú tűzön való majd félórás (de még az is lehet, hogy hosszabb) kavargatás és állandó felügyelet. Az első 10 percben semmi eredmény, már-már elkeserítően semmi, de utána! Egyszerűen mennyei lett. Édesszájú úr elismerően hümmögött, és még a kép elkészülte előtt elfogyott... :)

4 megjegyzés:

  1. A helyedben még idézőjelesen sem nénizném, ha kedves az életed :)).

    VálaszTörlés
  2. Nos, hát igen... reggel olvastam a posztot, és idáig tartott, míg lecsillapítottam magam, hogy fogyasztható kommentet írjak. Nem állítanám, hogy boldog örömmel láttam viszont magam a gyűjtőoldalon kiemelve, mint néni. Megosztanád velem, hogy egy 47 éves koromra mivel érdemlem ki ezt a cseppet sem baráti jelzőt?

    VálaszTörlés
  3. Megkövetlek, de nem gondoltam, hogy ebből baj lehet, már csak azért is, mert több helyen olvastam, hogy így hívnak. És bár most nem találom, csak azokat a hozzászólásokat, ahol összeszidás is járt érte... De, eh, sajnálom.

    VálaszTörlés

Véleményt ide! :)