2008. augusztus 10., vasárnap

Hagymát is hagymával

Első kelttésztás nekifutás után mi tagadás, felbátorodtam. Mert ahhoz képest, hogy még sosem csináltam, határozottan megkelt. Úgy látszik az élesztőt nem érdekelte, hogy még nem próbálkoztam. Csak tette a dolgát. No para. Tehát lépni kell tovább! Egyik kedvencem a vásárokon nagy nehezen beszerezhető hagymás-szalonnás-tejfölös kenyérlángos. Találtam néhány receptet, de legelőször anyukám köményes kiflitésztáját próbáltam ki.



Kenyérlángos I.


50 dkg liszt
2 ek só
1 ek cukor
2,5 dkg friss élesztő
3 dl tej
2-3 + 2 ek + 2 dl tejföl
4-5 ek olivaolaj
1 tojás
2 fej hagyma
szalonna



Egy kis tálba beleszórtam a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt és felöntöttem a langyos tejjel. Majd félretettem, hogy tegye a dolgát. Amikor felfutott, hozzáadtam a liszthez a sóval és a 2-3 ek tejföllel együtt. Kézzel elkezdtem összedolgozni, közben kanalanként adagoltam az olivaolajat. Miután a tészta összeállt ks gombóccá, konyharuhával letakartam, és egy órát hagytam pihenni.
Közben a szalonnát felcsíkoztam, a hagymát felkarikáztam, a 2 ek tejfölt elkevertem a tojással, a sütőt előmelegítettem 200°C-ra, és egy tepsit kibéleltem zsírpapírral.
Az egy óra elteltével a tésztát kinyújtottam a tepsiben, megkentem a tejfölös tojással rászórtam a szalonnacsíkokat és elrendeztem a hagymakarikákat. Végül egyenletesen rákanalaztam a 2 dl tejfölt, és a sütőben pirosra sütöttem.

3 megjegyzés:

  1. Tök / Zsámbék városában külön ünnepséget csapnak ennek az ételnek ;) Igaz ott krumplit is tesznek a tésztába - ld. az étel saját weblapján: Töki pompos.

    VálaszTörlés
  2. Isteni a kenyérlángos, minden hétvégén muszáj megcsinálni. ;P

    VálaszTörlés

Véleményt ide! :)