2008. augusztus 9., szombat

Ismét szilva, a ribizli után szabadon

Be kell valljam nem néztem körül ezen a téren, de nem rémlik, hogy bárkinél találkoztam volna a szilva ilyetén alkalmazásával, így mint szilva és fagyirajongó, ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki!



Szilvafagyi


kb 30 dkg szilva
kb 15 dkg + 10 dkg cukor
2 dl joghurt
2 dl tejszín
1 ek vodka



A szilvát megmostam, félbe vágva kimagoztam, majd a feleket még négybe vágtam. Beleborítottam egy kisebb lábosba, rá a kb 15 dkg cukrot, és lassan, de biztosan szétfőztem. A cukor mennyisége természetesen a szilva savanyúságától és a fogyasztók édesszájától függ.
A szétfőtt szilvát hagytam kicsit hűlni, majd belekevertem a tejszínt , a joghurtot és még annyi cukrot, amennyivel elég édeskés lett. Végül hozzáadtam az alkoholt, egy éjjel a hűtőben, másnap irány a fagyigép.
Ja és szerintem a héjak igazán nem zavaróak. Sőt. Nekem kellenek bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)