2009. május 24., vasárnap

Kölcsönvett recept

Ezt a receptet Ágianyunál találtam, és mivel annyira gyors és egyszerű volt, nem bírtam ki, hogy ne süssem meg szinte azonnal. A receptet tőle másoltam át :) És támogatnám a törekvést, hogy előjöjjön a szakácskönyv címe! Ahol ilyen finomság van, onnan biztosan előkerülne még jónéhány.
A sütiről annyit, hogy tényleg nagyon finom. Mire eljutottam a fényképezőgépig, már csak a fele volt meg...

Makrongyűrű

a tésztához:
12 dkg vaj/margarin
3 tojássárgája
9 dkg cukor
1 cs vanilincukor
20 dkg liszt
1 tk sütőpor
csipet só
1,2 dl tej
1-1,5 üveg magozott meggybefőtt

a tetejére:
3 tojásfehérje
1 tk citromlé
6 dkg cukor
10 dkg kókuszreszelék


A vajat megolvasztom és hagyom hűlni. 
A sütőt előmelegítem 170°C-ra, a gyűrűformát kivajazom és lisztezem.
A tojássárgákat összekeverem a cukorral, nem kell nagyon kikeverni. Belekeverem a vanílisá cukrot és a langyos vajat. A lisztet elkeverem a sóval és a sütőporral, majd hozzákeverem a tojásos masszához. Végül tejjel lazítom a tésztát.
A tésztát a formába simítom, rászórom a lecsepegtetett meggyet és kissé belenyomkodom.
A tojásfehérjét a citromlével kemény habbá verem, közben hozzáadom a cukrot, végül belekeverem a kókuszreszeléket is. A masszát a süti tetejére kanalazom és elsimítom rajta.
Beteszem az előmelegített sütőbe kb 50 percre.
Ha megsült kiveszem, a formában hagyom 10-15 percig hűlni, majd egy rácson teljesen hagyom kihűlni.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)