2009. május 25., hétfő

Gyors esti leves

Megint előjött a levesehetnékem. És ezzel a levessel már régóta szemeztem. Gyorsnak és egyszerűnek tűnt, és az is. Az íze először kicsit meglepő volt, de be kell valljam ízlik.


Görög citromos rizsleves


1 l tyúkhúsleves (kockából) - tudom, tudom, szégyen...
30 g rizs
1 citrom
1 tojás
bors


A levest felforralom, majd beleöntöm a megmosott rizst, és közepes lángon, lassan forralva 10-12 percig főzöm. A citrom levét kifacsarom, leszűröm. A tojást egy kis tálban habosra felverem, majd állandó keverés mellett, cseppenként hozzáadom a citromlét, majd 5-6 evőkanál levest. Végül lehúzom a levest a tűzről és újfent folyamatos habverőforgatás mellett vékony sugárban hozzácsurgatom a tojásos krémet. Borsozom, ha nem lenne elég sós (kockából készült levesnél ez ugye kizárt), akkor sózom, és azonnal tálalom.

5 megjegyzés:

  1. Megvettem! :) Nagyon tetszik.

    VálaszTörlés
  2. Én is viszem!
    Nekem is nadon tetszik:))

    VálaszTörlés
  3. Köszi-köszi-köszi!

    Jó étvágyat hozzá :)

    VálaszTörlés
  4. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog RSS-ét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés
  5. Szia Endivia,

    Bocsánat, hogy egy kicsit "off" leszek, de mivel más elérhetőséget nem találtam, ide írok. Nem tudom, hogy aktuális-e még, csak szólni akartam, hogy a Corában most lehet venni souffle formákat több színben (zöld, lazac, stb. ), érdemes esetleg megnézni:) Eszembe jutott, hogy a múltkor kerested, én meg megírtem, hogy szólok, ha látok valahol:)

    Jó sütögetést!

    VálaszTörlés

Véleményt ide! :)