2008. november 2., vasárnap

Stahl hétvége

Ezen a hétvégén ismét Stahl receptek kerültek az asztalra. Ismét volt pizza, amit nem lehet megunni. Ezen kívül elővettem a régebben már kipróbált Csokis-zabpelyhes keksz receptjét is, valamint belevágtam a "trüfli"készítésbe is. Egy biztos, a Stahl szerint kézzel formázandó süteményeket nem érdemes kézzel formázni, mert lehetetlen. Lehet, hogy ő szeret könyékig vajas-csokis lenni, de nem mindenki van így vele. Arról nem is beszélve, hogy kár azért a rengeteg masszáért, ami az ember kezére ragadva kárbavész... :)


Csokis-zabpelyhes keksz konyhapultos "b" verzió



7,5 + 2,5 dkg zabpehely
5 dkg liszt
0,5 kk sütőpor
2 ek kakaópor
10 dkg aszalt gyümölcs
10 dkg vaj
15 dkg cukor
1 tojás





Sütőt 200°C-ra előmelegítem. Az aszalt gyümölcsöt (esetünkben arany mazsola és vörösáfonya) egy kés segítségével felaprítom. A 7,5 dkg zabpelyhet száraz serpenyőben kissé megpirítom, majd lisztté darálom. A zabliszthez hozzáadom a sima lisztet, kakaóport és a sütőport, majd félreteszem. Egy másik tálban habosra keverem a vajat a cukorral, majd hozzákeverem a tojást. Ezután beledolgozom a lisztes keveréket, a végén pedig a gyümölcsöt és a maradék zabpelyhet.
Egy nagy tepsire sütőpapírt terítek, és 2 kanál segítségével kb diónyi halmokat teszek a masszából a papírra, kb 3-4 cm-re egymástól. A bemelegedett sütőbe megy a tepsi kb 8 percre, ezalatt a gombóok ellapulnak és megsülnek. Utána papírral együtt áthúzom őket a rácsra, mert még nagyon puhák ahhoz, hogy egyenként leszedegessem.


Az eredeti recept: Stahl Judit - Büntetlen örömök c. könyvében

4 megjegyzés:

  1. Mi is imáduk ez a kekszet!! Gyakran készítem, de én is két kiskanál segítségével formázom.
    üdv,
    Gabriella

    VálaszTörlés
  2. Igen, de van vele egy baj... nagyon gyorsan párolog... :)

    VálaszTörlés
  3. És hova lett a +2,5 dkg zabpehely?

    VálaszTörlés
  4. :D Igazad van, javítottam. Köszi!

    VálaszTörlés

Véleményt ide! :)