2010. március 21., vasárnap

Csak egy kis süti

Mert valljuk be, mostanában meglehetősen sok szakácskönyv büszke gazdája lettem. Ellentétben a sok szabadidővel. Tulajdonképpen ez a süti is több részletben készült, még szerencse, hogy ez itt elvárás is volt. Még sosem csináltam mázas kekszet, kicsit féltem is tőle, hogy ehetetlenül édes lesz. De nem, sőt. Nagyon-nagyon finom. Nagyon narancsos, és harapnivalóan puha. Egyszerűen imádom :)





Friss narancsos sütemény

a sütihez:
1 + 1/2 csésze liszt
1/2 teáskanál sütőpor
1/4 teáskanál só
1/2 csésze lágy vaj vagy margarin (ami kb. 10 deka)
1/2 csésze kristálycukor
1/2 csésze világos barna cukor
1 tojás
1 finomra aprított hámozatlan narancs
1/2 csésze felaprított dió vagy mandula


a narancsmázhoz:
1 csésze porcukor
1-2 evőkanál friss narancslé
1 evőkanál lágy vaj vagy margarin
1 teáskanál reszelt narancshéj


Először a narancsot nagyjából feldaraboltam, majd bedobtam a turmixba és nagyon apróra törtem. Kb 3/4 csészényinek kell összejönnie belőle. Egy pontosan 2,5 decis csészében mérünk.
Összekevertem a lisztet a sütőporral és a sóval.
Egy másik tálban a kétféle cukrot és a vajat habosra kevertem, kézi habverővel, na nem azért, mert egy hős vagyok, hanem mert csak közben jutott eszembe, hogy tulajdonképpen befoghattam volna a robotot is... Majd hozzáadtam a tojást, elkevertem, hozzáöntöttem a narancsos pépet, simára keveretem. Végül két-három részletben hozzákevertem a lisztet.
A mandulát leforráztam, lehéjaztam és durvára feldaraboltam, így kevertem bele a tésztába.
A kész tésztát lefóliáztam és betettem a hűtőbe. A recept szerint legalább 1 órát kell hűteni.
A sütőt 190°C-ra előmelegítettem, a tepisre sütőpapírt terítettem és erre kávéskanálnyi adagokban tettem a tésztát, gondolva arra, hogy majd némileg megnő. Az első sütés után kiderült, hogy nem fog nőni, éppen akkorka marad, ezért a többi tepsibe nagyobb adagokat tettem, ellapítva (szerintem legközelebb hurkaformát csinálok belőle és felszeletelem). Kb. 10-12 percig sütöttem, majd rácsra tettem hűlni.
A mázhoz a porcukorral összekevertem 2 kanál narancslevet, a narancshéjat és a vajat.
Amint kihűltek a sütik kentem, majd reggelig hagytam őket dermedni.
Most egy dobozban várják, hogy nagy élvezettel falatozzunk belőlük. Őrülten narancsos. Nagyon-nagyon finom és gyorsan készen van. Mindenkinek ajánlom!

A recept A sütemények bibliája c. könyvből van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)