2010. február 15., hétfő

Pillecukor

Ezt ki kellett próbálni. Már nézegettem egy ideje, ahogy szépen lassan mindenki kipróbálja, és hát nem bírtam ki :) Végül Wise Lady útmutatása mellett tettem le a voksomat. És nem bántam meg.


Pillecukor

15 dkg cukor
0,5 dl + 3 ek víz
1 ek méz
8 g zselatin
1 csipet só
ésésés, amit én tettem bele:
2 ek gránátalmaszirup

hogy ne ragadjon oda mindenhez:
sütőpapír
olaj
műanyagdoboz

végül másnapra:
1 ek porcukor
1 ek keményítő


A műanyagdobozt kibéleljük sütőpapírral, amit ecsettel vékonyan beolajozzuk.
A zselatint a habverő táljában összekeverjük 3 ek vízzel, és állni hagyjuk.
A cukrot, mézet és a 0,5 dl vizet felforraljuk és 3-4 percig kis lángon forraljuk, sziruppá főzzük.
A szirup egy részét hozzáadjuk a zselatinhoz, és elkeverjük. Majd hozzáadjuk a többi szirupot, a sót és a gránátalmaszirupot.
Alacsony fokozaton keverjük a habverővel 6-7 percig, majd maximumon még néhány percet. Ennyi idő alatt szép rózsaszín lett, és kb 2-3-szorosára "nőtt".
A masszát belekanalazzuk az előkészített dobozba. A tetejét befedjük beolajozott sütőpapírral. Mehet a hűtőbe, ahol én egy éjszakán át pihentettem.
Másnap a cukrot és a keményítőt összekeverjük. A pillecukrot a papírnál fogva kiemeljük a dobozból. Ollóval vagy egy vastag késsel felkockázzuk, és a kis kockákat megforgatjuk a keményítős cukorban.

Nagyon finom, édes, de szerencsére nem annyira gejl, mint amire számítottam. A grenadintól nagyon finom íze lett.
Ja, és a fényképért elnézést, tragikus, de mentségemre legyen szólva, hogy telefonnal készült.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)