2009. július 13., hétfő

Máktorta

És egy újabb gasztrotárstól szerzett recept. Gourmandulánál leltem rá, mondhatni a teljes kétségbeesés határán. Az történt ugyanis, hogy egy mákmániás ismerős névnapi bulijára voltam hivatalos, és azt tudtam, hogy csinálnak mákos rétest, mákos lepényt, tehát valami mást szerettem volna készíteni. Viszont keresgélésem ereménye azt a katasztrófális képet adta, hogy a mákos sütemény á la magyarok, az a mákos guba-mákos rétes-mákos bejgli háromszögből és néhány tésztájában mákot is tartalmazó sütiből áll. Ez gáz. Kezdtem elgondolkozni, hogy vajon a mákkrémes palacsintához mit szólna a vendégsereg... És ekkor megtaláltam. Először is végigröhögtem a posztot, majd teljes gőzzel nekiálltam megcsinálni.Nos, először is ilyen finom mákkrémet még életemben nem ettem. :) Maga a süti nagyon pofás lett, bár a felvágáskor kiderült, hogy sajnos a közepe úgy 3 cm átmérőjű körben a krém kicsit folyós maradt, de ez az ízén nem tudott rontani.
A kép minősége elég kiritikán aluli, de mentségemre szóljon, hogy telefonnal készült...



Citromkrémes máktorta

tészta:
20 dkg liszt
10 dkg vaj
10 dkg cukor
1 tojás
1/2 csomag sütőpor

mákkrém:
25 dkg mák
5,5 + 0,7 dl tej
5 dkg keményítő
1 tk vanília kivonat
4 ek cukor
5 dkg vaj
2 dl tejföl
1 citrom héja
citromlé

citromkrém:
3 tojás
4 ek cukor
2 dl tejföl
1 citrom leve

A mákkrémhez a cukrot és az 5,5 dl tejet megmelegítem, beleteszem a megdarált mákot, belereszelem a citromhéjat és hozzáadom a vaníliakivonatot. Visszamelegítem, majd félrehúzom és negyed órát állni hagyom. Ezután újra felmelegítem és folytonos keverés mellett felforralom. Amint felforrt félrehúzom, belekeverem a 0,7 dl tejjel kikevert keményítőt, majd visszateszem a lapra és még néhány percig kevergetve főzöm, amíg besűrűsödik. Végleg lehúzom a tűzről és belekeverem a vajat, a tejfölt és citromlevet, és félreteszem hűlni.
A tésztához a vajat, cukrot és tojást kikverem, majd hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet (nekem 20 dkg liszt kevés volt, a tészta "folyós" maradt, ezért még kb 8-10 dkg lisztet kellett hozzáadnom, már a liszt sem a régi :( ), és tésztává gyúrom. A tésztát kinyújtom (lusta voltam elővenni a deszkát, ezért rögtön a formába nyomkodtam bele) és egy kerek tortaformát bélelek ki vele úgy, hogy kb 3-4 cm-es pereme legyen..
A tésztára ráöntöm a mákkrémet és 160°C-ra előmelegített sütőben 50 percig sütöm.
A citromkrémhez szétválasztom a tojásokat, a fehérjét felverem, a sárgákat pedig kikeverem a tejföllel, cukorral és a citromlével, majd hozzákeverem a felvert fehérjét. Az 50 perc letelte után a krémet a torta tetejére kenjük és újabb 20 percre visszatoljuk sülni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Véleményt ide! :)